23 Ocak 2010 Cumartesi

Baharın Habercisi


3 farkı çamur ile yapılan seramik tabak. Kullanılan çamurlar; şamot, beyaz çamur ve çömlekçi çamuru (kırmızı çamur). Çalıştığım duralit levhanın üzerine yapacağım tabak boyutunda bir yuvarlak çizdim. Bu yuvarlağın içine dokulu yüzeyler alta gelecek şekilde tabakta olmasını istediğim desenleri (kırmızı ve beyaz çamurdan kelebekler ve hamur sicimler) yerleştirdim. Bu şekilleri fön makinası yardımıyla biraz kuruttum. Daha sonra çizdiğim yuvarlağı taşmayacak şekilde parça parça kopardığım şamotla desenlerin üzerini kaplayıp, dıştan şamotu düzelttim. Tekrar fön makinası yardımıyla hamuru hafifçe kuruttuktan sonra hamuru kenarlardan dikkatlice kaldırarak kalıp aldığım tabağın içine yerleştirip doğal kuruma sürecine bıraktım. Bisküvi fırınlamasından sonra tabağın tamamı oksitlendi ve üstten silindi. Böylece kimi yerlerde oksit etkisi kaldı ve tekrar pişirime girdi.


Hiç yorum yok: