2 Şubat 2010 Salı

Turkuaz Kaftan




Plaka yöntemi kullanılarak yapılmış kaftan. Beyaz çamur, merdaneyle dövülerek inceltildi. Sonrasında hamurun 2 yanına eşit kalınlıkta çıtalar konularak hamur açıldı. Yanlarına çıta koymamızın nedeni hamuru eşit kalınlıkta açabilmek. Hamurun üzerine kaftan şekli çizildi ve hamur bu çizime uygun olarak kesildi. Bu şekli hamurun geri kalan kısmının üzerine koyarak 2. bir kaftan şekli kestim. Hamurları merdanelerin üzerine koyarak yuvarlak şekil almalarını sağlayacak şekilde fön makinasıyla kuruttum. Kuruma sırasında çatlayan yerleri parmağımla ovarak birleştirdim. Daha sonra kaftanların kenarlarını çentme fırçası (uçları tel fırça) çenttim ve sulandırılmış çamur sürdüm. Sonra kaftanları kenarlarından birleştirdim. Ön tarafını boyundan keserek yaka biçimi verdikten sonra ince testereyle tüm kaftanı çenterek düzledim. Testere izlerini yok etmek için nemli bir süngerle üzerlerinden geçtikten sonra kaftana çintemani ve lale deseni çizildi. Kuruduktan sonra fırınlandı. Fırınlanma işleminden sonra olası pürüzleri gidermek için zımpara kağıdıyla zımparalayıp, nemli süngerle tozları aldım. En son artistik sırla desenleri ve kaftanı boyadıktan sonra 1040 derecede fırınladım. Kullandığım artistik sır akışkan olduğundan, boyalar akarak farklı bir görüntü oluşturdu. Ancak net çizgiler elde edilmek isteniyorsa sırüstü boyama yapmak ya da artistik sırrı daha düşük derecelerde pişirmek gerekmektedir.

Hiç yorum yok: